Uživatel nepřihlášen
Herní odboj
RSS kanál blogu
Píše: BlackSheepCZ - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Herní odboj

Proč jsem se stal konzolistou?

Pondělí 1.1.2018 15:57 - Autor: BlackSheepCZ
To se mi líbí

Proč jsem se stal konzolistou?A proč takový článek vlastně píšu? No, prvním důvodem je, že se Vám čtenářům chci trochu představit a druhým je, že mě štve podceňování konzolí a nekonečné hádky nejen dětí na internetu o tom jaká platforma je něj, a tím pádem jsou ostatní to nejhorší. O hry se zajímám od roku 2002 a hraji je ještě mnohem déle. Za tu dobu jsem vyzkoušel konzole i PC, a tak přinesu svůj pohled na věc.

ZAČÍNAL JSEM NA KONZOLÍCH A STARÝCH HERNÍCH AUTOMATECH

Hry jsem hrál už jako dítě. Začalo to automaty, které se občas objevovaly po různých kempech a pokračovalo tím, když jsem dostal svou první herní konzoli PolyStation, což byla vlastně kopie NES od vietnamských prodejců, vypadající jako PlayStation 1. Tam jsem okusil pravé klasiky jako byl Super Mario Bros, Super Contra a nebo skvělý Lode Runner. Konzole se ale po čase rozbila, jelikož kvalita odpovídala ceně a následovala velmi dlouhá herní pauza. Ke hrám jsem se vrátil až v prváku na střední, kdy jsem dostal svůj první počítač na CAD systémy. Jenom že zrovna vyšla první Mafia, a tak bylo mé další směřování jasně dané.


Od té doby se hrám, hernímu HW a tvorbě herních webů věnuji takřka nepřetržitě. Většinu toho času jsem byl zarytý PC hráč, sám jsem si PC stavěl a vylepšoval. Zkusil jsem i Xbox 360 a PlayStation 3, ale ten hlavní zlom, od kterého se již považuji za konzolistu nastal až s PlayStationem 4. Pracoval jsem tehdy pro Gameexpres (později Xzone) a chtěl jsem zkusit něco nového. Zjistil jsem, že PS4 již splňuje mé herní standardy. Hry už vypadají podobně jako na PC, není problém s rozlišením ani detaily a hry jsou prakticky stejné, až na některé série.

PLAYSTATION 4 A XBOX ONE MAJÍ OPROTI PC SVÉ VÝHODY

Koukněme se tedy ve zkratce na to, co se mi na moderních konzolích opravdu líbí, a proč u nich pravděpodobně už zůstanu. A samozřejmě se podíváme i na ty věci, které mi na nich schází. Herní konzole je zařízení určené přímo na hry a zábavu. Má jasnou hardwarovou sestavu, na kterou vývojáři her hry připravují a optimalizují, a to znamená, že se nedá přímo srovnávat hrubý výpočetní výkon PC a herní konzole. Herní konzoli totiž stačí méně vykonu k tomu samému, než PC. Z pohledu hráče to znamená, že si koupí levnou herní konzoli za 10-13000 Kč, a hraje na ní stejné hry, jako na mnohem dražším PC. Další výhodou je prostý fakt, že hry na konzoli jednoduše fungují. Je to taková jistota, když si hru koupíte, tak se na ní těšíte a nebojíte se že Vám zase kvůli nějaké kravince v systému nepůjde. To samé nastane, když na videoherní konferenci na E3, nebo třeba Gamescomu ohlásí novou hru pro Vaši konzoli, můžete se  začít radovat. Pokud hra vyjde, za rok, za dva, za tři  je to jedno, bude vám fungovat, což pro PC neplatí.


Jasně najdou se výjimky. Hry co nikdy nevyjdou, nebo vyjdou po deseti letech, ale takové případy jsou i na PC. PlayStation 4 má navíc jednotný způsob komunikace přes sluchátka, což vše značně zjednodušuje. Všechny své hry máte v jedné knihovně a neinstalujete klienta od každého vydavatele. Nemusíte vylepšovat hardware každé dva roky hry Vám prostě fungují. Ale můžete, dobrým příkladem je PlayStation 4 Pro, Xbox One S a X. Hry fungují stále dobře i na základní konzoli, ale můžete si pořídit i lepší. Co mi ale na konzoli chybí jsou modifikace her, které kolikrát hry posunou mnohem dál. To samé dodatečné neoficiální češtiny. Ty na konzoli prostě nedostanete, a to může být pro mnoho hráčů problém. No a pak mi chybí už jen některé strategie, jako je série Total War. Některé jiné strategie už na konzolích jsou, snad se dočkám i této série. Nakonec se na ni dostala i většina izometrických RPG, jako je Pillars of Eternity, Divinity Original Sin, Torment: Tides of Numenera, Wasteland 2, nemluvě o diablovkách a dalších hrách. Vypadá to s PS4 čím dál tím lépe.

K HERNÍMU PC SE UŽ ASI NEVRÁTÍM AČ MI OBČAS CHYBÍ MÍŘENÍ MYŠÍ, ČEŠTINY, A NEPŘEBERNÉ MNOŽSTVÍ MODIFIKACÍ.

Důležité na tom všem je to, že toto je čistě můj názor, respektive moje důvody, proč jsem si konzoli koupil a proč u nich chci zůstat. Hraju dnes hlavně na PlayStationu 4, PC už mám starší, ale přemýšlím stále o Xboxu One X. I on má své klady, je to nejrychlejší konzole, který zvládne 4K. I exkluzivity jsou poměrně zajímavé, ač má PlayStation zatím lepší kousky. Ale taková Forza, to je nádhera. Herní PC má také své výhody. Je to univerzální stroj, na kterém nemusíte jen hrát, ale i pracovat. Je to ideální přehrávač všech formátů videa, hudby, obrázků. A míření s myší je prostě skvělé. Některé hry jsou jenom na PC a navíc díky Microsoftu si nové hry na Xbox můžeme zahrát i na systémech Windows 10. Ale chce to mnohem více peněz, zvláště pokud už v dnešní době pokukujete po 4k. A já se nedivím, vypadá to parádně.


Konzole vyjde levněji, v případě Xboxu One X se dokonce dočkáme pořádného 4K a, mě osobně to přijde jako elegantnější řešení. Konzole u TV. U sebe moderní tenký notebook na práci (případně MacBook), telefon, tablet. Jsem člověk co má raději více specializovaných zařízení. Důležité je, že každému sedne něco jiného a není to špatně. Samozřejmě PC kamarády přemlouvám na konzoli, ale to jenom proto, že si s nimi chci na konzoli zahrát. Ne proto že by PC bylo odpad. Proto mě občas štve, když se diskuze pod články zvrhne na vzájemné nadávání konzolistů a PC hráčů, jak je ta druhá platforma úplně na prd. A co mě dorazí je, když si začnou nadávat konzolisti mezi sebou. To už vůbec nedává smysl. Ale někteří lidé jsou takto nastaveni. Mám BMW, tak budu nadávat na Mercedes. A proto tu musí zaznít jedno. Herní odboj, je časopis hlavně pro konzolisty, ale nejenom pro ně. Nejde o PS magazín ani o Xbox magazín. Jsme všichni hráči a máme stát při sobě.

Tento a další články autora najdete na stránkách Herní odboj.

Tisk
Hodnocení:
( Zbývá 8 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Proč jsem se stal konzolistou?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
Labigmek    Ajo to je tvůj článek :) Tak to sorry :)Labigmeklabigmek35491    14.1.2018 15:44 Labigmek

Ajo to je tvůj článek :) Tak to sorry :)

BlackSheepCZ   2x   A v čem je problém? Snažím se pod svým článkem odpovídat, to je slušnost.BlackSheepCZblacksheepcz47838    14.1.2018 15:12 BlackSheepCZ

@ odpověď na komentář od Labigmek:A v čem je problém? Snažím se pod svým článkem odpovídat, to je slušnost.

Labigmek napsal:No už jsi to sem napsal potřetí že se ti na konzoli hraje líp. Proč to furt opakuješ ? Já když se podívám na konzoli nic jiného než řadu omezení nevidím. A hraje se mi líp na PC. A nebudu to sem psát desetkrát jen protože jsem o tom přesvědčen

Labigmek   1x   No už jsi to sem napsal potřetí že se ti na konzoli hraje líp. Proč to furt opakuješ ? Já když se podívám na konzoli nic jiného než řadu omezení nevidím. A hraje se mi líp na PC. A nebudu to sem psát desetkrát jen protože jsem o tom přesvědčenLabigmeklabigmek35491    14.1.2018 12:06 Labigmek

@ odpověď na komentář od BlackSheepCZ:No už jsi to sem napsal potřetí že se ti na konzoli hraje líp. Proč to furt opakuješ ? Já když se podívám na konzoli nic jiného než řadu omezení nevidím. A hraje se mi líp na PC. A nebudu to sem psát desetkrát jen protože jsem o tom přesvědčen

BlackSheepCZ napsal:V čem tě omezují, že dělají to co mají a ne nic jiného. Jasně PC umí vše ale hraje se kvůli tomu na něm lépe? Podle mě ne. Nepřijde mi to tak. Hraje se mi lépe na konzolích. Gamepad k PC mám připojený taky, ale není to přeci jenom o tom.

BlackSheepCZ    V čem tě omezují, že dělají to co mají a ne nic jiného. Jasně PC umí vše ale hraje se kvůli tomu na něm lépe? Podle mě ne. Nepřijde mi to tak. Hraje se mi lépe na konzolích. Gamepad k PC mám připojený taky, ale není to přeci jenom o tom.BlackSheepCZblacksheepcz47838    14.1.2018 11:24 BlackSheepCZ

@ odpověď na komentář od antiku:V čem tě omezují, že dělají to co mají a ne nic jiného. Jasně PC umí vše ale hraje se kvůli tomu na něm lépe? Podle mě ne. Nepřijde mi to tak. Hraje se mi lépe na konzolích. Gamepad k PC mám připojený taky, ale není to přeci jenom o tom.

antiku napsal:Ať už apple nebo konzole omezují. Takže ne děkuji. Prostě na tom nejde dělat cokoliv. Gamepad se dá připojit i k pc.

noseky   1x   Amennosekynoseky63152    10.1.2018 08:13 noseky

@ odpověď na komentář od BlackSheepCZ:AmenKomentář odeslán z mobilní verze m.zing.cz

BlackSheepCZ napsal:Já na sobě začínám pozorovat, že čím jsem starší, tím méně mě baví řešit ty čísílka a parametry. Ač jsem nedávno stavěl PC, tak mě to už nebralo. Radši hotovou mašinku co funguje bez problémů. To samé mám s telefony. Dříve androidák, dnes táhnu k applu.

antiku   1x   Ať už apple nebo konzole omezují. Takže ne děkuji. Prostě na tom nejde dělat cokoliv. Gamepad se dá připojit i k pc.antikuantiku10022    5.1.2018 16:07 antiku

Ať už apple nebo konzole omezují. Takže ne děkuji. Prostě na tom nejde dělat cokoliv. Gamepad se dá připojit i k pc.

BlackSheepCZ    Já na sobě začínám pozorovat, že čím jsem starší, tím méně mě baví řešit ty čísílka a parametry. Ač jsem nedávno stavěl PC, tak mě to už nebralo. Radši hotovou mašinku co funguje bez problémů. To samé mám s telefony. Dříve androidák, dnes táhnu k applu.BlackSheepCZblacksheepcz47838    4.1.2018 15:09 BlackSheepCZ

Já na sobě začínám pozorovat, že čím jsem starší, tím méně mě baví řešit ty čísílka a parametry. Ač jsem nedávno stavěl PC, tak mě to už nebralo. Radši hotovou mašinku co funguje bez problémů. To samé mám s telefony. Dříve androidák, dnes táhnu k applu.

ashhollywood   1x   Já začínal na Atari z roku 92. Nadupaný PC pro mě bylo, tak nějak samozřejmostí od roku 2000. Vyzkoušel jsem snad všechna herní zařízení dostupná na našem trhu, všechny však ve stínu počítače. Dnes se dostávám k hraní nejdřív po 21 hodině (práce, manželka, děti, dům) . Neumím už si ani představit, že hraji na židli u stolu. Není nad to vyvalit se do vymazleného křesla s gamepadem k veliké bedně na zdi a tak nějak u toho i odpočinout. Teď už prdím na upgrade PC, pouštím ho vlastně jen kvůli netu a to zřídka (PC v práci) .ashhollywoodashhollywood62413    4.1.2018 00:02 ashhollywood

Já začínal na Atari z roku 92. Nadupaný PC pro mě bylo, tak nějak samozřejmostí od roku 2000. Vyzkoušel jsem snad všechna herní zařízení dostupná na našem trhu, všechny však ve stínu počítače. Dnes se dostávám k hraní nejdřív po 21 hodině (práce, manželka, děti, dům) . Neumím už si ani představit, že hraji na židli u stolu. Není nad to vyvalit se do vymazleného křesla s gamepadem k veliké bedně na zdi a tak nějak u toho i odpočinout. Teď už prdím na upgrade PC, pouštím ho vlastně jen kvůli netu a to zřídka (PC v práci) .

BlackSheepCZ    Já jsem zjistil, že si to na konzolích více užívám, a to včetně FPS. Tam se pochopitelně pomaleji míří, ale zase ten pocit z ovladače je pro mě lepší. Zkoušel jsem na PSku i tropico, a myslím že je úplně v pohodě. Jinak teď hraju zase na PC Rome 2: Total War a taky si to užívám. :)BlackSheepCZblacksheepcz47838    3.1.2018 15:59 BlackSheepCZ

@ odpověď na komentář od AsuraCzech:Já jsem zjistil, že si to na konzolích více užívám, a to včetně FPS. Tam se pochopitelně pomaleji míří, ale zase ten pocit z ovladače je pro mě lepší. Zkoušel jsem na PSku i tropico, a myslím že je úplně v pohodě. Jinak teď hraju zase na PC Rome 2: Total War a taky si to užívám. :)

AsuraCzech napsal:Já byl vždycky hlavně konzolista, nejprve jsem střílel kachničky na TV ale pravý zlom přišel až se segou a Golden Axe :D, pak už to šlo za sebou, PS1, PS2, GameCube, Xbox, X360, PS3, PS4 a teď pokukuji po Switchi s myšlenou zavzpomínat na časy s GameBoy Colorem a PsPčkem, plus Bayonetta 3 :)
PC jsem výrazněji podlehl jen dvakrát kdy jsem si říkal že ke konzolím se už nevrátím, MMO éra kdy jsem běhal snad po všech virtuálních světech s výjimkou WoW a třetí Zaklínač kdy pro mě jako milovníka univerza naprosto nepřicházelo v úvahu, že bych nepřenesl sejvi a nepokračoval tak ve svém příběhu a taky jsem chtěl si užít závěr na max možný zážitek i po grafické stránce, bohužel narozdíl od většiny mě hra dost zklamala.
Nakonec jsem se stejně jako vždy vrátil ke konzoli a jsem si jistej že tohle bude moje poslední stolní PC, protože indie hry stejně jako RPG jako Pillars of Eternity mi rozjede kdejakej noťas.
Jsem srdcem prostě konzolista :) protože ty pro mě nejlepší hry jsem hrál vždy na nich a o tom by to mělo být hlavně, co komu vyhovuje.

AsuraCzech   1x   Já byl vždycky hlavně konzolista, nejprve jsem střílel kachničky na TV ale pravý zlom přišel až se segou a Golden Axe :D, pak už to šlo za sebou, PS1, PS2, GameCube, Xbox, X360, PS3, PS4 a teď pokukuji po Switchi s myšlenou zavzpomínat na časy s GameBoy Colorem a PsPčkem, plus Bayonetta 3 :)
PC jsem výrazněji podlehl jen dvakrát kdy jsem si říkal že ke konzolím se už nevrátím, MMO éra kdy jsem běhal snad po všech virtuálních světech s výjimkou WoW a třetí Zaklínač kdy pro mě jako milovníka univerza naprosto nepřicházelo v úvahu, že bych nepřenesl sejvi a nepokračoval tak ve svém příběhu a taky jsem chtěl si užít závěr na max možný zážitek i po grafické stránce, bohužel narozdíl od většiny mě hra dost zklamala.
Nakonec jsem se stejně jako vždy vrátil ke konzoli a jsem si jistej že tohle bude moje poslední stolní PC, protože indie hry stejně jako RPG jako Pillars of Eternity mi rozjede kdejakej noťas.
Jsem srdcem prostě konzolista :) protože ty pro mě nejlepší hry jsem hrál vždy na nich a o tom by to mělo být hlavně, co komu vyhovuje.
AsuraCzechasuraczech13644
    2.1.2018 17:10
AsuraCzech

Já byl vždycky hlavně konzolista, nejprve jsem střílel kachničky na TV ale pravý zlom přišel až se segou a Golden Axe :D, pak už to šlo za sebou, PS1, PS2, GameCube, Xbox, X360, PS3, PS4 a teď pokukuji po Switchi s myšlenou zavzpomínat na časy s GameBoy Colorem a PsPčkem, plus Bayonetta 3 :)
PC jsem výrazněji podlehl jen dvakrát kdy jsem si říkal že ke konzolím se už nevrátím, MMO éra kdy jsem běhal snad po všech virtuálních světech s výjimkou WoW a třetí Zaklínač kdy pro mě jako milovníka univerza naprosto nepřicházelo v úvahu, že bych nepřenesl sejvi a nepokračoval tak ve svém příběhu a taky jsem chtěl si užít závěr na max možný zážitek i po grafické stránce, bohužel narozdíl od většiny mě hra dost zklamala.
Nakonec jsem se stejně jako vždy vrátil ke konzoli a jsem si jistej že tohle bude moje poslední stolní PC, protože indie hry stejně jako RPG jako Pillars of Eternity mi rozjede kdejakej noťas.
Jsem srdcem prostě konzolista :) protože ty pro mě nejlepší hry jsem hrál vždy na nich a o tom by to mělo být hlavně, co komu vyhovuje.

StuartX   4x   Napíšu zde pár důvodů proč preferuji pc oproti konzolím :
- I když je konzole oproti pc levnější, hry na konzole jsou třikrát tak dražší než na PC
- Na pc se dá levně pořídit jakákoliv hra (pokud si uživatel chvilku počká na slevu)
- Existují spousty pc exkluzivit, které si člověk na konzoli prostě nezahraje. (Příkladem jsou různé indie tituly)
- Jak už bylo v článku zmíněno: Modifikace a češtiny
- Na XboX one se musí ročně platit gold účet aby si uživatel mohl zahrát hry online
- nemotorné ovládání RTS titulů
- NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚC - PC není jenom na hraní her

Ehm ... Tímto rozhodně herní konzole neodsuzuji a myslím si, že je to dobrý doplněk jak si vychutnat hraní her. Mě osobně je ale líto vyhazovat tolik peněz za přístroj, který slouží jenom na hry. .
StuartXstuartx76363
    2.1.2018 16:49
StuartX

Napíšu zde pár důvodů proč preferuji pc oproti konzolím :
- I když je konzole oproti pc levnější, hry na konzole jsou třikrát tak dražší než na PC
- Na pc se dá levně pořídit jakákoliv hra (pokud si uživatel chvilku počká na slevu)
- Existují spousty pc exkluzivit, které si člověk na konzoli prostě nezahraje. (Příkladem jsou různé indie tituly)
- Jak už bylo v článku zmíněno: Modifikace a češtiny
- Na XboX one se musí ročně platit gold účet aby si uživatel mohl zahrát hry online
- nemotorné ovládání RTS titulů
- NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚC - PC není jenom na hraní her

Ehm ... Tímto rozhodně herní konzole neodsuzuji a myslím si, že je to dobrý doplněk jak si vychutnat hraní her. Mě osobně je ale líto vyhazovat tolik peněz za přístroj, který slouží jenom na hry. .

El_Scorpio   11x   Ja to mám presne naopak. Začínal som na PC, postupne prešiel na PS2 a PS3 a s príchodom PS4 som sa vrátil na PC. Tak mizernú konzolu ako PS4 som ešte nevidel a nejde mi do hlavy, prečo je tak velebená (mimo nízkej ceny) . Čo mi na nej vadí? HW je to oproti PS3 len malý krok vpred, hry stále majú problém s Full HD a 60 snímkami za sekundu a preto musel v polovici generácie príjsť facelift. Nulová spätná kompatibilita (stále mám mraky hier na PS3) a hlavne PLATENÝ online...

Kľudne sa na mňa urazte, ale keď niekto platí za možnosť využívať svoje zariadenie naplno, je u mňa blbec. Konzolu som zaplatil výrobcovi, hru vydavateľovi a internet si platím svojmu poskytovateľovi. Nikde v tom vzorci nie je Sony, ktoré mi má dať požehnanie zapnúť si napríklad FIFA na serveroch EA... Toto je principiálna blbosť a niečo čo nie som ani nikdy nebudem ochotný akceptovať. Pretože týmto štýlom by mi mohol povedať predajca áut, že si môžem kúpiť auto ale ak s ním chcem jazdiť aj mimo parkoviska tak jemu budem platiť 10 eur mesačne... Na hlavu, však? S konzolami je to to isté.

A ani ovládač za veľa nestojí. To, že sa šúpali páčky by som ešte prežil, ale to otravné (a zbytočné) svetlo vpredu je des a najhoršia je výdrž. Smiešnych 7 hodín. To je oproti predchodcovi DS3 (35 hodín) niekoľko krokov späť. Xbox ovládač má výdrž 20+ hodín. Toto je snaha o šetrenie kde sa nemá. Batéria v DS4 má nižšiu kapacitu ako tá v DS3. Keď už som pri tej kvalite, mali ste niekedy rozobranú PS4? Alebo PS3? Teplovodivá pasta je tam taká suchá jemne šedivá zmes, sem-tam rozfŕkaná po čipe. Tá pasta stojí 4 eurá a vydrží jedno balenie človeku roky. Keď sa to rozráta na firmu ako Sony, tak to sú centy nákladov na jeden kus. A aj tak na tom šetrí. Potom, že sa konzola prehrieva hučí.

Čo sa týka hier, unifikovaný HW (ktorý už vďaka faceliftu neplatí) je síce pekná vec, ale v praxi očividne nefunguje. Hry sa vydavajú tak ako na PC v polorozbitom stave a následuje spŕška updatov o veľkosti niekoľkých GB aby to nejako poplátali. Príklad? Assassin's Creed Unity, Zaklínač 3, No Man's Sky, Driveclub. Kopa hier má stále zámok snímkovania na archaických 30 snímkoch a užívateľ s tým nevie nič urobiť.

Celá PS4 je prachobyčajná konzola, ktorá ťaží len z jednej nepodarenej konferencie MS. Nič nové nepriniesla, iba udržala status quo (požičiavanie hier a pod. ) , spoplatnila MP a nie veľmi podarene zmenila ovládač. Ak to vyznieva celé negatívne, až hejtersky tak to nie je úmysel. Len ma štve ako hráči zdenegerovali v nárokoch na kvalitu, čoho výsledkom sú dnešné síce lacné, ale technologicky nevýrazné konzoly, ktoré sa snažia ryžovať na "službách", ktoré toho mnoho neponúkajú. V digitálnom predaji neexistuje konkurencia, nedajú sa vracať hry. nedá sa zmeniť PSN ID, Sony rozhodzuje za užívateľov ktoré služby tam pustí a ktoré nie (napr. EA access) , Sony blokuje cross-gen MP a tak podobne.
El_Scorpioel_scorpio63241
    2.1.2018 16:16
El_Scorpio

Ja to mám presne naopak. Začínal som na PC, postupne prešiel na PS2 a PS3 a s príchodom PS4 som sa vrátil na PC. Tak mizernú konzolu ako PS4 som ešte nevidel a nejde mi do hlavy, prečo je tak velebená (mimo nízkej ceny) . Čo mi na nej vadí? HW je to oproti PS3 len malý krok vpred, hry stále majú problém s Full HD a 60 snímkami za sekundu a preto musel v polovici generácie príjsť facelift. Nulová spätná kompatibilita (stále mám mraky hier na PS3) a hlavne PLATENÝ online...

Kľudne sa na mňa urazte, ale keď niekto platí za možnosť využívať svoje zariadenie naplno, je u mňa blbec. Konzolu som zaplatil výrobcovi, hru vydavateľovi a internet si platím svojmu poskytovateľovi. Nikde v tom vzorci nie je Sony, ktoré mi má dať požehnanie zapnúť si napríklad FIFA na serveroch EA... Toto je principiálna blbosť a niečo čo nie som ani nikdy nebudem ochotný akceptovať. Pretože týmto štýlom by mi mohol povedať predajca áut, že si môžem kúpiť auto ale ak s ním chcem jazdiť aj mimo parkoviska tak jemu budem platiť 10 eur mesačne... Na hlavu, však? S konzolami je to to isté.

A ani ovládač za veľa nestojí. To, že sa šúpali páčky by som ešte prežil, ale to otravné (a zbytočné) svetlo vpredu je des a najhoršia je výdrž. Smiešnych 7 hodín. To je oproti predchodcovi DS3 (35 hodín) niekoľko krokov späť. Xbox ovládač má výdrž 20+ hodín. Toto je snaha o šetrenie kde sa nemá. Batéria v DS4 má nižšiu kapacitu ako tá v DS3. Keď už som pri tej kvalite, mali ste niekedy rozobranú PS4? Alebo PS3? Teplovodivá pasta je tam taká suchá jemne šedivá zmes, sem-tam rozfŕkaná po čipe. Tá pasta stojí 4 eurá a vydrží jedno balenie človeku roky. Keď sa to rozráta na firmu ako Sony, tak to sú centy nákladov na jeden kus. A aj tak na tom šetrí. Potom, že sa konzola prehrieva hučí.

Čo sa týka hier, unifikovaný HW (ktorý už vďaka faceliftu neplatí) je síce pekná vec, ale v praxi očividne nefunguje. Hry sa vydavajú tak ako na PC v polorozbitom stave a následuje spŕška updatov o veľkosti niekoľkých GB aby to nejako poplátali. Príklad? Assassin's Creed Unity, Zaklínač 3, No Man's Sky, Driveclub. Kopa hier má stále zámok snímkovania na archaických 30 snímkoch a užívateľ s tým nevie nič urobiť.

Celá PS4 je prachobyčajná konzola, ktorá ťaží len z jednej nepodarenej konferencie MS. Nič nové nepriniesla, iba udržala status quo (požičiavanie hier a pod. ) , spoplatnila MP a nie veľmi podarene zmenila ovládač. Ak to vyznieva celé negatívne, až hejtersky tak to nie je úmysel. Len ma štve ako hráči zdenegerovali v nárokoch na kvalitu, čoho výsledkom sú dnešné síce lacné, ale technologicky nevýrazné konzoly, ktoré sa snažia ryžovať na "službách", ktoré toho mnoho neponúkajú. V digitálnom predaji neexistuje konkurencia, nedajú sa vracať hry. nedá sa zmeniť PSN ID, Sony rozhodzuje za užívateľov ktoré služby tam pustí a ktoré nie (napr. EA access) , Sony blokuje cross-gen MP a tak podobne.Komentář byl autorem naposledy upraven 2.1.2018 16:24

Původní verze před úpravami:Ja to mám presne naopak. Začínal som na PC, postupne prešiel na PS2 a PS3 a s príchodom PS4 som sa vrátil na PC. Tak mizernú konzolu ako PS4 som ešte nevidel a nejde mi do hlavy, prečo je tak velebená (mimo nízkej ceny) . Čo mi na nej vadí? HW je to oproti PS3 len malý krok vpred, hry stále majú problém s Full HD a 60 snímkami za sekundu a preto musel v polovici generácie príjsť facelift. Nulová spätná kompatibilita (stále mám mraky hier na PS3) a hlavne PLATENÝ online...

Kľudne sa na mňa urazte, ale keď niekto platí za možnosť využívať svoje zariadenie naplno, je u mňa blbec. Konzolu som zaplatil výrobcovi, hru vydavateľovi a internet si platím svojmu poskytovateľovi. Nikde v tom vzorci nie je Sony, ktoré mi má dať požehnanie zapnúť si napríklad FIFA na serveroch EA... Toto je principiálna blbosť a niečo čo nie som ani nikdy nebudem ochotný akceptovať. Pretože týmto štýlom by mi mohol povedať predajca áut, že si môžem kúpiť auto ale ak s ním chcem jazdiť aj mimo parkoviska tak jemu budem platiť 10 eur mesačne... Na hlavu, však? S konzolami je to to isté.

A ani ovládač za veľa nestojí. To, že sa šúpali páčky by som ešte prežil, ale to otravné (a zbytočné) svetlo vpredu je des a najhoršia je výdrž. Smiešnych 7 hodín. To je oproti predchodcovi DS3 (35 hodín) niekoľko krokov späť. Xbox ovládač má výdrž 20+ hodín. Toto je snaha o šetrenie kde sa nemá. Batéria v DS4 má nižšiu kapacitu ako tá v DS3.

Čo sa týka hier, unifikovaný HW (ktorý už vďaka faceliftu neplatí) je síce pekná vec, ale v praxi očividne nefunguje. Hry sa vydavajú tak ako na PC v polorozbitom stave a následuje spŕška updatov o veľkosti niekoľkých GB aby to nejako poplátali. Príklad? Assassin's Creed Unity, Zaklínač 3, No Man's Sky, Driveclub. Kopa hier má stále zámok snímkovania na archaických 30 snímkoch a užívateľ s tým nevie nič urobiť.

Celá PS4 je prachobyčajná konzola, ktorá ťaží len z jednej nepodarenej konferencie MS. Nič nové nepriniesla, iba udržala status quo (požičiavanie hier a pod. ) , spoplatnila MP a nie veľmi podarene zmenila ovládač. Ak to vyznieva celé negatívne, až hejtersky tak to nie je úmysel. Len ma štve ako hráči zdenegerovali v nárokoch na kvalitu, čoho výsledkom sú dnešné síce lacné, ale technologicky nevýrazné konzoly, ktoré sa snažia ryžovať na "službách", ktoré toho mnoho neponúkajú. V digitálnom predaji neexistuje konkurencia, nedajú sa vracať hry. nedá sa zmeniť PSN ID, Sony rozhodzuje za užívateľov ktoré služby tam pustí a ktoré nie (napr. EA access) , Sony blokuje cross-gen MP a tak podobne.

En.kidu   2x   Pěkně jsi to shrnul. Prozatím mám podobný průběh, takže se tu jen podepíšu...En.kiduenkidu35527    2.1.2018 14:32 En.kidu

Pěkně jsi to shrnul. Prozatím mám podobný průběh, takže se tu jen podepíšu...

BlackSheepCZ    Chtěl jsem tím hlavně říci, že tohle jsou moje důvody proč konzole mám rád, a že každý má ty svoje a podle mě nemá cenu druhýho odsuzovat. Konzolisti nejsou nutně lidi co nerozumí PC, nebo nemají na PC peníze. Ale něco podobného jsem našel třeba i na Mazda fóru - nutnost se vyhraňovat proti koncernu za každou cenu. Spíš bych chtěl aby i herní komunita držela víc pospolu.

Honzas4400: Pravda dva roky jsem asi přehnal. Drahé, ono záleží co do toho člověk všechno počítá. Ja teď pořídil nečekaně PC za 14 000 čistě za HW, ale mam to ve staré ošklivé bedně, se starým zdrojem a disky. Člověk by měl počítat i s Windows a to je hnedle +3500. Člověk se motá kolem té 20ky, a nemá jistotu že mu vše půjde. Asi by se dalo i něco oželit. Nakonec jsem skončil u Ryzen 5 X1500, GTX 1050 Ti a 8GB RAM DDR4. Uvidim jak mi to vydrží. Pro mě jsou konzole spíš velká úleva, že se nemusím bát. Oznámí hru a já se na ní těším, protože vím že at vyjde letos nebo za tři roky, tak na té konzoli na které byla oznámena pojede. Tenhle rok chci zkusit ještě Xbox One X, jestli se poštěstí.
BlackSheepCZblacksheepcz47838
    2.1.2018 13:35
BlackSheepCZ

@ odpověď na komentář od Labigmek:Chtěl jsem tím hlavně říci, že tohle jsou moje důvody proč konzole mám rád, a že každý má ty svoje a podle mě nemá cenu druhýho odsuzovat. Konzolisti nejsou nutně lidi co nerozumí PC, nebo nemají na PC peníze. Ale něco podobného jsem našel třeba i na Mazda fóru - nutnost se vyhraňovat proti koncernu za každou cenu. Spíš bych chtěl aby i herní komunita držela víc pospolu.

Honzas4400: Pravda dva roky jsem asi přehnal. Drahé, ono záleží co do toho člověk všechno počítá. Ja teď pořídil nečekaně PC za 14 000 čistě za HW, ale mam to ve staré ošklivé bedně, se starým zdrojem a disky. Člověk by měl počítat i s Windows a to je hnedle +3500. Člověk se motá kolem té 20ky, a nemá jistotu že mu vše půjde. Asi by se dalo i něco oželit. Nakonec jsem skončil u Ryzen 5 X1500, GTX 1050 Ti a 8GB RAM DDR4. Uvidim jak mi to vydrží. Pro mě jsou konzole spíš velká úleva, že se nemusím bát. Oznámí hru a já se na ní těším, protože vím že at vyjde letos nebo za tři roky, tak na té konzoli na které byla oznámena pojede. Tenhle rok chci zkusit ještě Xbox One X, jestli se poštěstí.

Labigmek napsal:Hele to je jak s každou diskuzí o všem. Auta, politika a co já vím co ještě. Se podívej kvůli čemu a proč jsou lidi se schopní pohádat. Lidi se časem mění, mění se názory, to co před tím nechtěli jim najednou vyhovuje apod. Rozebírat to nechci ale lidi si prostě cucají fakta z prstu a pak se všichni diví že je kvůli tomu mela. Nezlob se i v tomle článku jsou pasáže u kterých se člověk jen chytí za hlavu. S jinýma souhlasím.

Honzas4400 člen redakce   7x   Už nějakou dobu mám doba jak PC, tak PS4. Nedá se zapírat to, že k PS4 si prostě člověk sedne a hraje, v tomhle ohledu je to vážně ideální snad pro všechny a pro každou věkovou kategorii. Zvládne to dítě, zvládne to i senior bez zkušeností. Ale zároveň je herní konzole přesně to - herní konzole. PC je oproti tomu prostě multimediální zvládne-to-víc-věcí-zařízení, se kterým může člověk dělat mnohem víc věcí než jen hrát. Samozřejmě pokud to bere člověk jen jako další platformu na hraní, hned jsou ty váhy jinde. Ale osobně nesouhlasim s nutností upgradovat každý dva roky, ani s tim, že je to jó drahý. Dražší než PS4 nebo Xbox One to je určitě - ale taky je to ve výkonu vidět. Mám GTX 970, kartu, která už se ani neprodává, procesor i5-6400 za "pár" tisíc a nějaký dobrý - byť víceméně základní komponenty k tomu. Pokud nepočítám skutečně dražší monitor za 15 tisíc (to už je hodně fajnšmejkrový a má to daleko od "nutnosti") , tak cenově bych se s tim počítačem nedostal ani na dvě konzole. A přitom většinu dnešní her bez problému rozjedu na 1440p@60+fps. Možná ne na maximální detaily, ale v nejhorším to vypadá stejně jako na konzolích, jenom ostřejší a plynulejší. Ale to jsem tak chtěl přihodit svůj názor. Na konzoli si vždycky rád zahraju... ale PC bude mít vždycky, vždycky přednost.Honzas4400honzas4400274    2.1.2018 10:31 Honzas4400

Už nějakou dobu mám doba jak PC, tak PS4. Nedá se zapírat to, že k PS4 si prostě člověk sedne a hraje, v tomhle ohledu je to vážně ideální snad pro všechny a pro každou věkovou kategorii. Zvládne to dítě, zvládne to i senior bez zkušeností. Ale zároveň je herní konzole přesně to - herní konzole. PC je oproti tomu prostě multimediální zvládne-to-víc-věcí-zařízení, se kterým může člověk dělat mnohem víc věcí než jen hrát. Samozřejmě pokud to bere člověk jen jako další platformu na hraní, hned jsou ty váhy jinde. Ale osobně nesouhlasim s nutností upgradovat každý dva roky, ani s tim, že je to jó drahý. Dražší než PS4 nebo Xbox One to je určitě - ale taky je to ve výkonu vidět. Mám GTX 970, kartu, která už se ani neprodává, procesor i5-6400 za "pár" tisíc a nějaký dobrý - byť víceméně základní komponenty k tomu. Pokud nepočítám skutečně dražší monitor za 15 tisíc (to už je hodně fajnšmejkrový a má to daleko od "nutnosti") , tak cenově bych se s tim počítačem nedostal ani na dvě konzole. A přitom většinu dnešní her bez problému rozjedu na 1440p@60+fps. Možná ne na maximální detaily, ale v nejhorším to vypadá stejně jako na konzolích, jenom ostřejší a plynulejší. Ale to jsem tak chtěl přihodit svůj názor. Na konzoli si vždycky rád zahraju... ale PC bude mít vždycky, vždycky přednost.

Labigmek   3x   Hele to je jak s každou diskuzí o všem. Auta, politika a co já vím co ještě. Se podívej kvůli čemu a proč jsou lidi se schopní pohádat. Lidi se časem mění, mění se názory, to co před tím nechtěli jim najednou vyhovuje apod. Rozebírat to nechci ale lidi si prostě cucají fakta z prstu a pak se všichni diví že je kvůli tomu mela. Nezlob se i v tomle článku jsou pasáže u kterých se člověk jen chytí za hlavu. S jinýma souhlasím.Labigmeklabigmek35491    2.1.2018 10:18 Labigmek

Hele to je jak s každou diskuzí o všem. Auta, politika a co já vím co ještě. Se podívej kvůli čemu a proč jsou lidi se schopní pohádat. Lidi se časem mění, mění se názory, to co před tím nechtěli jim najednou vyhovuje apod. Rozebírat to nechci ale lidi si prostě cucají fakta z prstu a pak se všichni diví že je kvůli tomu mela. Nezlob se i v tomle článku jsou pasáže u kterých se člověk jen chytí za hlavu. S jinýma souhlasím.

Ratos   3x   Taky me vadi to nekonecne dohadovani o tom kdo ma lepsi stroj. Hlavne od lidi co maji doma jen pc nebo konzoli a pod kazdym clankem museji davat hlasite najevo ze to oni maji prave tu nejlepsi herni platformu a ostatni nestoji za nic. . .
Moje rada-na takove omezence nema cenu ani reagovat .
Ratosratos11417
    2.1.2018 08:25
Ratos

Taky me vadi to nekonecne dohadovani o tom kdo ma lepsi stroj. Hlavne od lidi co maji doma jen pc nebo konzoli a pod kazdym clankem museji davat hlasite najevo ze to oni maji prave tu nejlepsi herni platformu a ostatni nestoji za nic. . .
Moje rada-na takove omezence nema cenu ani reagovat .

O autorovi blogu

BlackSheepCZ
BlackSheepCZ
Muž, 30 let, Smíchov (Praha)

Hrám a hernímu hardwaru se aktivně věnuji již od roku 2002, kdy jsem se stal PC hráčem. Časem jsem hrál také na Xboxu 360 a PlayStationu 3, ale vždy to byl jen doplněk. Pravým konzolistou jsem se stal až s příchodem PlayStationu 4, kdy jsem přestal hrát na PC. Několik let jsem pracoval také v herním průmyslu ve společnosti Xzone (Gameexpres). Když nehraju, rád čtu knížky, poslouchám hudbu, píšu recenze, jsem s přáteli, nebo připravuju další bláznivý videoherní projekt.

Šéfredaktor
Založit herní BLOG

Spřátelené weby